راه حل بهم ریختگی فونت فارسی در پریماورا

بهم ریختگی فونت فارسی در پریماورا به هنگام Import و Export کردن+راه حل

7 دقیقه
6 دیدگاه

در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش پریماورا p6 قصد داریم در مورد یک مشکل و راه حل آن در پریماورا برای شما مطالبی را ارئه دهیم. یکی از مشکلات رایجی که اغلب تمام کاربران نرم افزار پریماورا primavera p6  با آن مواجه می شوند، بهم ریختن فونت فارسی در نرم افزار پریماورا primavera p6 است. در این مقاله قصد داریم راه حلی ارائه دهیم که بتوانید این مشکل را در نرم افزار پریماورا حل کنید.

در تصویر زیر همان طور که مشاهده می کنید بعد از آن که پروژه را به این فایل import کردیم تمامی فونت ها بهم ریخته است. سوالی که حتما برای شما پیش میاید این است که چطور می توانید با یک راه حل ساده مشکل بهم ریختن فونت فارسی را در نرم افزار p6 حل کنید.

بهم ریختگی فونت فارسی در پریماورا

رفع مشکل بهم ریختن فونت فارسی در پریماوراprimavera p6

یکی از نکاتی که معمولا کاربران از تنظیم کردن آن غافل می مانند تعیین منطقه یا محل سیستم system locale است. بخش system locale برای تنظیم ویندوز به منظور نمایش محتویات نرم افزارهایی است که از یونی کد Unicode پیش فرض ویندوز پشتیبانی نمی کنند. یعنی نرم افزارهایی که محتویات آنها با زبان پیش فرض ویندور همخوانی نداشته باشد. برای اینکه بتوانید منطقه سیستم خود را تغییر دهید مراحل زیر را انجام دهید.

زمانی که فایلی را از کسی دریافت می کنید قبل از آنکه آن را به سیستم خود import  کنید، باید در تنظیمات ویندوز خود این تغییرات را اعمال کنید. به این ترتیب دیگر با مشکل بهم ریختن فونت فارسی مواجه نخواهید شد.

مراحل تغییر منطقه سیستم system locale از بخش control panel

  • 1- در قدم اول کنترل پنل control panel را سرچ کنید.
  • 2- در پنجره ای که جدید باز می شود روی قسمت change data time or number format کلیک کنید.

بهم ریختن فونت فارسی هنگام import کردن پروژه در پریماورا

  • 3- پنجره ی جدید دیگری ( region) باز می شود.
  • 4- از سربرگ دوم این پنجره یعنی Administrative قسمت change system locale را انتخاب کنید.

مشکل فونت فارسی در پریماورا

  • 5- پنجره جدید دیگری region settings باز می شود.
  • 6- در پنجره باز شده region settings از قسمت current system locale تنظیمات را روی( Iran) persian قرار می دهیم و سپس OK می کنیم.

بعد از انجام این کار سیستم ویندوز خود را مجدد ریستارت Restart کنید. به این ترتیب تغییرات اعمال می شود و منطقه سیستم شما system locale روی زبان فارسی تنظیم می شود.

نکته!

برای اینکه بتوانید تنظیمات منطقه سیستم system locale را مطابق آنچه مد نظر شماست برای نمایش درست محتویات نرم افزارp6  تنظیم کنید می توانید region را سرچ کنید. و مراحل توضیح داده شده قبلی را از این مسیر طی کنید. در نهایت با یک ریستارت Restart در تنظیمات ویندوز خود این تغییرات را اعمال کنید.

پس از آنکه این مراحل را انجام دادید دوباره نرم افزار پریماورا را باز کنید و فایل را ایمپورت import کنید. پس از ایمپورت کردن مجدد فایل خواهید دید که در 99 درصد مواقع مشکل بهم ریختن فونت فارسی در پریماورا حل می شود. اگر شما راه حل دیگری سراغ دارید که می توانید با روش دیگری این بهم ریختگی فونت را در نرم افزار پریماورا حل کرد حتما  در انتهای این مقاله برای ما کامنت بگذارید.

ویدیو رفع مشکل
بهم ریختگی فونت فارسی پریماورا به هنگام Import و Export کردن

مقالات پیشنهادی
دوره پیشنهادی
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
محمدرضا تقی خانی
1402/08/24
پاسخ دهید

بسیار ممنونم تشکر

وحید نوری
1402/09/01
پاسخ دهید

مرسی مهندس، ترفند خیلی خوبی بود

محسن
1402/10/04
پاسخ دهید

همه راه ها رو امتحان کردم
حرف ک و چ رو تایپ نمیکنه برام

روزبه کران زاده
1402/10/06

با سلام این مورد میتواند از نرم افزار کیبورد شما هم باشد که باید بررسی شود.
موفق باشید

1403/01/29
پاسخ دهید

اگر با این دو روش جواب نداد، فایل رو با نرم افزار ++Notepad باز کنید، از منوهای نرم افزار Encoding و 8-UTF یا این مسیر CharacterSet/Arabic/Windows-1256 رو انتخاب کنید (هرکدوم که در نتپد پلاس نوشته ها را صحیح نشان دهد مطلوب است) بعد با Clt+A کل متن رو انتخاب و کپی کنید، فایل را ببندید و ایندفعه فایل رو با Notepad ویندوز باز کنید و متن کپی شده را جایگزین کل این متن کنید و ذخیره را بزنید، در ادامه فایل را وارد نرم افزار پریماورا کنید، انشالله که مشکلتون حل میشه.

روزبه کران زاده
1403/02/01

با سلام تشکر بابت توضیحاتتون، ما این روش را تست کردیم با اینکه در فایل نوب پد متن ها اصلاح شد اما در نهایت ایمپورت که کردیم باز هم در پریماورا به نتیجه مطلوب منجر نشد! ما با فرمت xer اینکار را کردیم و به نتیجه نرسیدیم.
اگه توضیحات تکمیلی دارید بفرمایید که اگر به نتیجه رسیدیم این موضوع را تبدیل به یک مقاله مفصل کنیم!

keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط
question