تبدیل WF به CBS

تبدیل Weight Factor wf به cbs در پریماورا +ویدیو

5 دقیقه
8 دیدگاه

امروز قصد داریم  در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش پریماورا p6 درباره ی تبدیل WF  Weight Factor به cbs صحبت کنیم . برخی از اوقات در شرکت ها یا سازمان ها ، کارفرما به جای اطلاعات cbs، اطلاعات weight factor را در اختیار ما قرار می دهد . پس ما چطوری باید این Weight Factor ها را در نرم افزار پریماورا p6 معرفی  کرده و محاسبه آن را انجام دهیم ؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم 

تبدیل Weight Factor wf به cbsدر پریماورا

هنگامی که Weight Factor را کارفرما در اختیار ما قرار می دهد ، همانطور که می دانید این  Weight Factor   ها ممکن است در یک فعالیت با چند رقم اعشار قرار داشته باشد و از آن جایی که در نرم افزار p6 ما نمی توانیم ارقام اعشار را وارد کنیم و عددی همچون cbs داشته باشیم تا به عنوان یک وزن در نظر گرفته شود و بقیه محاسبات را طبق دوره ی پروفسور p6 با آن انجام دهیم .

بهترین راه حل چیست ؟

وقتی که ما این Weight Factor ها را داریم بهترین راه حل آن است که یک عدد بزرگ را در کل این WF ها ضرب کنیم ( به تصویر زیر دقت کنید ) :

تبدیل wf به cbs در پریماورا

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید ، ما ستون مربوط به Weight value ها را داریم  ، به طور مثال اگر به فعالیت Formwork Footing در تصویر فوق دقت کنید ، می بینید که عدد این فعالیت 0.4725% می باشد و شما نمی توانید این عدد را در ستون های نرم افزار پریماورا قرار دهید چرا که بسیار عدد کوچکی هست پس باید چکار کنیم ؟راه حل تبدیل Weight Factor به cbs است. ( به تصویر زیر دقت کنید ) :

تبدیل wb به cbs

تکنیک تبدیل Weight Factor به cbs در P6

به تصویر زیر دقت کنید :

تبدیل wf به cbs در پریماورا

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید عددی فرضی و بسیار بزرگی ، مثل 800000 میلیون را در تمام ساختار شکست کار ( wbs ) پروژه ضرب کرده و آنرا برای تمام فعالیت ها فیلد می کنیم .

توجه داشته باشید از کلید F4 برای قفل کردن بازه حتما استفاده کنید .

با انجام این کار حالا ما یک عدد بسیار بزرگ داریم که اصلا اعشاری نیست و می توانیم آنرا به عنوان یک cbs در نظر بگیریم و آنرا در نرم افزار p6 انتقال دهیم و همانند آموزش دوره ی پروفسور p6 مراحل کار را پیش ببریم .

نکته مهم در تبدیل WF به CBS در پریماورا

گفتن این نکته درباره ی تبدیل Weight Factor WF  به cbs  خالی از لطف نیست که وزن فعالیت ها به نسبت همدیگر مهم است ، و حالا چه فرقی بین دو فعالیت با 0.05 و 1 و تبدیل آن به 5000 و یک میلیون وجود دارد ؟ مهم آن است که وزن بین این فعالیت ها به نسبت همدیگر رعایت شود ؛ که این کار هم لحاظ می شود چرا که نرم افزارp6 اعشار نمی گیرد پس ما باید همان اعداد را در یک عدد بزرگ ثابت ضرب کنیم تا با همان تناسب اعداد اعشاری ما به اعداد طبیعی تبدیل شود تا آن را به عنوان cbs به داخل ستون مورد نظر خود ، انتقال دهیم .

ویدیو در تبدیل WF به CBS در پریماورا

مقالات پیشنهادی
دوره پیشنهادی
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
zia
1401/02/11
پاسخ دهید

تعریف W.F و W.value متفاوت می باشد. در این آموزش به نظر بنده می بایست از w.v استفاده می کردید درسته؟

روزبه کران زاده
1401/02/11

سلام
بله شما درست می‌فرمایید، مقاله های سایت رو مسوول سئو سایت می‌نویسد که تخصص کافی در کنترل پروژه را ندارد و اینجور مغایرت‌های تخصصی گاهی ممکن است دیده شود.
موفق باشید

kourosh Damankhorshid
1401/02/14
پاسخ دهید

با سلام ضمن خسته نباشید
زمانی که میخواهیم یک جاب فاز و یا یک اکتیویتی به یک برنامه تکمیل شده اضافه کنیم وسط کار و هر دفعه اضافه میشه راه حلش چیه؟

روزبه کران زاده
1401/02/14

سلام
این موضوع مفصل در دوره ها ارائه شده.
اما باید وضعیت ویت اون مشخص بشه که از فعالیتهای دیگه برداشته میشه بهش اضافه میشه یا اینکه ویت خودش رو داره و به مجموع پروژه اضافه میشه. برای حذف فعالیت هم همچین مورد مشابهی وجود دارد که باید تکلیف مشخص شود و بعدش اعمال گردد.
از کارفرما سوال بپرسید.
موفق باشید

Fateme
1401/06/25
پاسخ دهید

سلام جناب کران زاده
معمولا کارفرما در پروژه های بزرگ با تعداد اکتیویتی حدودا هزارتایی دیگه برای کل فعالیت ها وزن اعلام نمیکنه و فقط وزن رو روی ساختار شکست اعلام میکند. و درصورتی که در scop کاری واحد مدیریت پروژه بحث بودجه نباشه(فرض کنید ساخت یک مجموعه قطعه که کارفرمای اصلی ۷۰-۸۰ درصد پیش پرداخت رو به شرکتی که شما مدیر pmo آن هستید در ابتدای پروژه پرداخت میکند و از نظر شرکت دغدغه بودجه ای نیست و دوست ندارند هم شما درگیر این موضوع باشید) چه طور وزن رو برای تمام اکتیویتی ها محاسبه کنیم؟

روزبه کران زاده ویراشگر
1401/06/26

سلام این موضوع به طور مفصل در دوره‌ها عنوان شده و مسئله ای هستش که نیاز به آموزش مفصل داره مهندس جان

tooradj safarzadeh
1402/06/04
پاسخ دهید

سپاس

محمدرضا تقی خانی
1402/08/24
پاسخ دهید

بسیار عالی ممنونم

keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط
question